Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

شیران در حالی گزارش 3 ماهه خود را ارائه داد که توانست با ۱۸ درصد فروش ، ۲۳ درصد سود هر سهم خود را در سه ماهه محقق کند.

تحقق سود خوب در سه ماهه "شیران"/تداوم این روند با افزایش قیمت های جهانی‌

بورس24 : "شیران " در حالی گزارش 3 ماهه خود را ارائه داد که توانست با ۱۸ درصد فروش ، ۲۳ درصد سود هر سهم خود را در سه ماهه محقق کند. اما نکته مهمی در گزارش سه ماهه وجود دارد و آن هم تاثیرافزایش قیمت های جهانی نفت بر سودآوری این شرکت و احتمالا استمرار آن در ماه های آینده است.

1

این در حالی است که به دلیل رشد قیمت های جهانی نفت و سردرگمی معامله گران و بازارهای جهانی، بخش قابل توجهی از تولید شرکت در دوره مالی 3 ماهه تصویر ذیل هنوز فروش نرفته ودر دوره های مالی بعدی 1401 با قیمت های بهتری به فروش خواهد رسید که ارزش افزوده بالاتری را برای شیران و سهامداران آن ایجاد خواهد کرد.

1

همانطور که خود شرکت نیز پیش بینی کرده در حالی فروش سال مالی 1400 در سطوح 5250 میلیاردی قرار داشته که فروش امسال در سطح 7760 میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

پس، شرکت به دلیل رشد قیمت های جهانی نفت، فروش های بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت که این فروش ها سود قابل توجهی را برای سهامداران شیران رقم خواهد زد.

با این حال، سهامداران شیران طی ماه های پیش روانتظار افزایش تولید و فروش در این شرکت وثبت رقم های فروش ماهانه قابل توجهی را باید از این شرکت داشته باشند.

3

همانطور که مشخص است شرکت در بخش تولید موفق بوده و  در بخش فروش به خصوص فروش صادراتی ال ای بی مترصد فروش با قیمت های بالاتری بوده است که براساس گزارش های دریافتی در فروردین ماه و ماه های پیش رو  در حال انجام است.

4

همچنین با توجه به نرخ های فعلی نفت محدوده 110 دلاری و انتظار برای رشد بیشتر قیمت جهانی نفت مشاهده می شود حساسیت سود شرکت به قیمت های جهانی نفت بالا بوده و سود سازی بسیار خوبی در انتظار شیران با این قیمت های فروش به واسطه نرخ های جهانی نفت می باشد.

  با توجه به تداوم  افزایش قیمت جهانی نفت و همچنین روند تولید در شیران، انتظار می‌رود این شرکت در ماه های آتی  به سود خوبی بالاتر از سه ماهه قبل و حتی بیشتر از بودجه دست یابد.

  با توجه به موجودی مخازن شیران پیش‌بینی می‌شود این روند سود سازی در سه ماهه دوم ۱۴۰۱ ادامه دار باشد و در دوره شش ماهه از شرایط بهتری برای تحقق بودجه و سود وعده داده شده برخوردار شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24